donderdag 24 oktober 2013

Piepkleine egeltjes

Een dag na een vreselijke stortbui verscheen er 's middags een piepklein egeltje op het terras, zoekend en scharrelend en even later nog een. Na overleg met Egelbescherming heb ik de dierenambulance gebeld om ze op te halen om naar de egelopvang te brengen. Toen de chauffeur kwam en we even de kleintjes bekeken, kwamen er nog twee tevoorschijn! Dus alle vier meegenomen. Wie schets mijn verbazing toen er twee dagen later nog een tevoorschijn kwam. Ook die is opgenomen en nu worden ze de winter door geholpen, want die heel kleine egeltjes halen dat normaal gesproken niet. Egels verliezen 20 - 30 % van hun gewicht in de winter. De grote egel, die ik steeds zag gedurende de zomer heb ik niet meer gezien, dus er is iets met haar gebeurd en dat zal ik nooit weten, dat is wel jammer.


1 opmerking: